Första advent

Det blåste riktigt rejält igår eftermiddag, men vid sjutiden hade det blåst över men då kom regnet. Spöregn. Just när Jocke och hans familj skulle åka tillbaka till Skellefteå regnade det som bara den. Blir man förvånad? Icke sa Nicke. Första advent i dag och för första gången, sen jag flyttade till norrland, så är det fortfarande höstväder och ingen snö. Idag nollgradigt och det ska bli växlande molnighet enligt väderlekstjänsten.

Jättekul att ha Pernilla och Jocke med barn här igår. Vi spelade spel, såg SAIK-matchen (SAIK fick 2 poäng efter straffar), åt och fikade. Tova och Oscar växer som bara den och är snart vuxna. Gullungar! Skulle vilja ha dom här för jämnan.

På TV igår kväll såg jag "Morden i Midsomer" (ett gammalt avsnitt). Och sen ett annat gammalt avsnitt av "Brottskod: Försvunnen". Stöp sen i säng efter en händelserik dag. Kände mig nöjd med dagen.

Idag blir det väl lite TV. Bl a skidor. Tyvärr är det ingen Vinterstudion. Men sportfyran sänder väl skidorna från Kuusamo. Sen ska jag väl sticka lite. Inte länge tills sockorna är klara. Tänder väl ett adventsljus i min ensamhet. Sänder en tanke till min mamma, pappa och bror och önskar att dom var med mig. En tanke så god som en annan.

Jag äter rester idag. Jag har några burkar med rester i kylen. Och här ska inget kastas. Ha det så bra alla kära vänner på första advent. Hörs i morgon! Hej då!

                           

                    

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja det är lika snöfattigt här i Hälsingland den första advent, men regnat har det gjort hela dagen. Igår pyntade jag huset med stjärnor, ljusstakar och faktiskt en och annan tomte också.Visst saknar man sina nära och kära som inte finns kvar längre, jag kan längta till gamla tider och minnas hur mamma och jag bakade och donade innan jul, nu ligger hon på kyrkogården i Älvsbyn tillsammans med pappa, och sin mormor och morfar i familjegraven, önskar jag kunde vara där ikväll och tända ett ljus.

2011-11-27 @ 16:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0