En månad till jul

Idag 3 grader men det verkar vara halt i delar av norrbotten, med många bilolyckor som följd. Utanför Överkalix har det varit en dödsolycka, med två män i övre medelåldern som omkommit. Mellan Piteå och Älvsbyn har en långtradare vält. Säkert har det hänt annat som jag inte hört om än. Radion ger en klass tvåvarning.

I Älvsbyn har polisen gripit en man i 50-årsåldern för kvinnomisshandel. Det har jag läst i PT. Jag blir så förbannad när jag hör om kvinnomisshandel. När män utnyttjar sin styrka för att ge sig på en svagare person. Det gäller också barnmisshandel.

Nånting som också gör mig arg är migrationsverket, som verkar vara utan hjärnor. Nu ska två barn 3 och 5 år gamla utvisas ur landet till Italien. Där har dom ingen som kan ta hand om dom. Här i Sverige har dom en fosterfamilj som gärna har dom kvar. Nej säger migrationsverket, dom ska till Italien. Jag tycker vi utvisar Billström och kompani istället.

Matte har sovit här i natt och han är redan på jobb. Jag har nu julgardinen på plats och julstaken samt stjärnan i fönstren. Ska bara dammsuga och damma innan kvällen. Matte ska handla åt mig, så det slipper jag (tack och lov). Jag har ju fortfarande ont i höger fot. Varje steg känns som foten ska gå sönder.

Ikväll sätter "På spåret" igång. Kul, och helst om det är nya tävlande. Tycker det är ett underhållande program. Och så är det på ettan, vilket betyder att det är reklamfritt. Jag orkar inte se på Idol och Alexander Bard. Kan ju se utröstningen 22.25 och strunta i resten.

Nu ska jag (gissa vad?). Sen är det väl snart dags för veckans sista Emmerdale. Hoppas nu att ni får en skön fredag! Vi hörs så hej då!

                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0