Snögubbe av rotting

Idag plusgrader (2) men i Älvsbyn är det snö enligt FB. Ingen snö här dock. Ska tvätta idag efter Emmerdale. Läser i PT att Lasse Hallström ska filma i Älvsbytrakten i februari. Han har visst hittat en vintervy där, med en stuga vid en sjö. Precis som i visan. Älvsbyn är ju ett populärt ställe för att spela in film. Luleå är en annan populär plats. Kanske man ska anmäla sitt intresse för statistroll. En krokig kärring med rullator. Hur låter det?

Isabel och Alec åt middag här igår. Spagetti med köttbullar och gräddsås. Sen monterade Isabel ihop snögubben som hon köpt till mig. Så nu har jag en lysande gubbe på min uteplats. Ser trevligt ut i mörkret. Såg "Veckans brott" med Leig GV Persson, om morden i Knutby. Såg också i PT att Helge Fossmo hade gift sig i fängelset med en skånska. Man kan säga att hon inte är rädd om livet. Om än han sitter i fängelse, så brukar han ha hantlangare som kan ta livet av sina fruar. Uj, uj!

Matte tittade nyss in. Han jobbar, men hade så varm jacka så han var tvungen att byta mot en tunnare som han hade här. Han ska komma in senare idag. Troligen ska han inte sova här, eller?

I morgon kommer Isabel efter jobbet och sätter upp mina nygjorda julgardiner i köket. Ska också ut i förrådet och kolla om pepparkaksformar. Jag har nånstans och Isabel och Alec ska baka pepparkakor. Isabel ska också få lite julpynt som jag har i förrådet. Hon har ju inget och har väl inte råd att köpa nåt. Det är dyrt när man ska börja om på nytt med allting.

Nu ska jag in i duschen (blir ni förvånade) och sen göra klart för tvättstugan. Det ska ju börja blåsa framemot helgen, så ni får hålla i er då. Hej då!

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0