Syntest idag

Ny vecka och måndag förstås. Ute -1 grad och fortfarande ingen snö. Vaknade tidigt och gjorde en mugg kaffe samt 2 små limpmackor med leverpastej och tomat på. Idag ska jag ner på stan för syntest på Specsavers (tror jag det heter). Men jag ska inte vara där förns fyra så jag har gott om tid för att bli klar.

Isabel hämtade Alec vid sextiden igår och då blev det tyst som i graven. Såg sen "Doc Martin" på nian och sen slutet på ett avsnitt från "Morden i Midsomer". Sen sängen.

I veckan ska jag ju göra klart för advent. Byta gardinkappan i köket och fram med ljusstaken i köksfönstret och hänga upp stjärnan i ett av rumsfönstren. Köpte en saffranskrans och pepparkakor som jag ska fika på söndag. Är ju ett måste till första advent. Ljusstaken som ska stå på matbordet är klar. Sen är det bara att fira advent. Är inte klokt att det snart är jul.

Har börjat på den andra sockan som jag stickar nu. Blir endera till Isabel eller Pernilla. Bara för att ha nåt att göra stickar jag. Precis som om jag inte har nånting annat att göra. Jag blir bara latare och latare. Men det är skönt att vara lat.

Har inget att klaga på idag, konstigt. Nu kom Matte just. Han är ledig till 17. Så nu får jag skjuts till optikern. Glad om jag slipper färdtjänsten. Ibland när man beställer färdtjänst, glömmer dom bort mig. Det gör ju inget om man ska på affären. Men om man har en tid att passa duger det inte. Så där, då blev det klagomål i alla fall. Ha det bra vänner! Hej då!

                            
                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0