Kylan kommer

Nu smyger sig kylan på. I morse -3 grader, kallast i höst på Hagelvägen. Men jag föredrar kyla framför regn. Vore kanske annat om jag bodde i villa och skulle värma upp kåken. På radion nu "Mannheimer & Tengby". Underhållande kan jag lova er. Ett tips är att ni lyssnar på P4. Snart sätter Vinterstudion igång, med damernas 10 km från Bruksvallarna. Kan förstå att Marit Björgen ska vinna, men jag vill hålla en slant på min favorit, Anna Haag. Igår var det ju en fransman som vann herrarnas 15 km och Johan Olsson kom tvåa. vackert så. Norrmannen, vad han nu heter, kom trea. Skojar bara!

Igår sydde jag en gardinkappa som jag sen målade motiv på, i rött och grönt. Riktiga julfärger. Hade ju köpt spets på Ica Maxi så jag kantade kappan med den spetsen. Blev riktigt nöjd. Men det tog nästan hela dagen. Det jag har kvar är att stryka på mönstret så att man kan tvätta kappan utan att mönstret försvinner. Jag vet att det finns ett ord för detta. Men jag kommer inte på det nu. Strokens fel!

Får se om Isabel kommer hit idag och klipper mig samt  ger mig ett fotbad. Skulle verkligen behövas. Men hon har nog mycket att göra när hon är ledig. Jag klarar mig ett tag till med långa tånaglar och långt hår. Mitt hår och mina naglar växer som ogräs.

Ikväll är det final i "True talent". Tror jag röstar på Dimitri Keiski. Tycker han är värd att vinna. Sofia tror  hon ska vinna men jag tycker inte om sån där vejling i sången. Låter så tillgjort. Paulina kanske är bäst men hon har inte nån chans, tror jag. Dimmans rockiga röst kan vara den enda som kan slå Sofia. Pengarna som är vinsten behöver nog Dimman. Han har ju familj. Sofia är bara sjutton så hon hinner tjäna pengar innan hon är vuxen.Vi får väl se hur det blir. Programmet visas på trean.

              

Snart ska jag duscha så att jag är fräsch och fin då Vinterstudion startar. Till mat idag värmer jag upp en skiva karré och kokar en potatis till, det med en tomat till, blir min söndagsmiddag. Sänder också en tanke till min far på fars dag. Ha nu en bra söndag mina vänner. Hej då!  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0