Inget bra melodikryss idag

Nollgradigt idag också. Ännu en dimmig morgon och det ska visst vara mulet idag enligt radion. Men jag ska då vara inomhus. Igår var jag på Storheden och handlade lite. Bl a en liter jordgubbar som jag åt igår kväll. Åt en bit mörk choklad till jordgubbarna. Första gången jag testade det, så gott.

På TV såg jag Idol men jag tror jag skiter i detta program hädanefter. Skulle vara roligare att se utan juryn. Men ikväll får jag se "Downton Abbey". En favorit!

Men innan kvällen ska jag söka igen ett vitt tyg som jag kan sy en gardinkappa av. Som jag sen kan måla på, så det blir en julgardin. Har aldrig haft julgardiner tror jag. Men det skulle vara fint med julkappa i köket. Ska ha adventsljusstaken, den elektriska, i köksfönstret. Köpte också två röda plåtkrukor som jag ska ha julstjärnor i. Blir också i köksfönstret. Det har blivit roligare att pynta i denna lägenhet mot då jag bodde i Älvsbyn.

Har satt på TV redan. Det är ju premiär för Vinterstudion. Ska vara skidtävling från Bruksvallarna. Dom har ju sparat snö sen förra vintern. Haft den under såsspån. En gammal metod. Tur att dom gjorde det för det är nog den ända snö som finns i landet.

I Vuollerim utanför Jokkmokk har en man blivit mördad. Man har ju trott att i Norrbotten kan man gå trygg. Men hej och hopp vad det händer saker här numera. Mord, rån, misshandel och all annan skit som händer. Tur att man inte rör sig så mycket utanför hemmets väggar. Om nu det ska vara nåt skydd längre.

Löste melodikrysset för en stund sen. Med Lisa Syrén som korsordskonstruktör och programledare. Mycket var ju på engelska och många äldre är inte så bra på det språket. Har dom då ingen att fråga kan det vara svårt. Nu ska det väl vara en engångsgrej att Lisa S sköter detta. Vi får väl hoppas att Anders E är tillbaka nästa vecka. Annars kan dom lägga ner skiten. Har pratat med många som säger samma sak.

Nu ska jag sluta för att göra annat. Ha en bra dag. Hej då!

              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0