Värmen kommer

15 grader idag och det är helt underbart med värme. Ska försöka hinna ut idag trots att jag ska tvätta. Kanske jag sätter mig bakiväggen i solen och njuter. Bara solen är kvar då. Det är nu man njuter av värmen. Senare klagar man att det är för varmt.

Till lunch värmer jag på en burk köttsoppa (jag är lat). Men till middag gör jag pannbiff. Kanske jag gör potatismos till detta.

Igår kväll såg jag "Morden i Midsomer" tack vare att jag hade lånat kortet av Matte, då han jobbade. Skulle ju ha sett mästarna, men jag får se reprisen av detta sen. Det brukar vara flera såna.

Till veckan ska ju paketet med tyget komma. Då får jag se ur jag gör med det. Blir det att jag syr överdrag till soffkuddarna så syr jag detta direkt. Kan vara bra att jag har nåt att sätta händerna i. Måste också gå till försäkringskassan på onsdag och ordna bostadsbidraget. Kan inte förstå varför jag är så lat med det. Det är väl bara att gå, om än fötterna säger ifrån. Det måste ju göras och den enda som kan göra det, är jag. Pluh!!!!

Nu har jag köpt plastsäckar så jag kan packa vinterkläder, dukar och sånt. Jag kör ner det till förrådet sen. Det kan väl vara bra att ha det gjort.

Hör nu på radion att det ska bli regn på eftermiddagen. Typiskt. Jag som skulle sitta i solen. Nu ska jag i alla fall duscha och samtidigt städa duschrummet. Jag brukar göra så.

Ha en bra dag. Lyckost ni som har sol hela dagen! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0