Förhastat köp

Det ska bli sol över hela landet idag enligt SMHI. Jag såg solen vid sextiden, men nu nada. Igår regnade det mest hela dagen. Det behövdes nog lite blöta förstår jag. Mig kvittar det lika.

Har redan ångrat mig vad det gäller tygköpet. Var nog så snabb där. Jag tror inte att detta tyg passar in i mitt möblemang. Jag har ju ganska gammaldags stil och så kommer jag med detta moderna tyg. Känns som om det var förhastat. Men det är likt mig att handla innan jag tänkt efter. Kunde ha köpt nåt annat tyg eller använt pengarna till nåt bättre. Men det har ju inte kommit hit än, så det hinner blåsa andra vindar innan dess.

Kokar svampsoppa till lunch. Till middag igår gjorde jag korvgryta så pastarätten gör jag till middag idag istället. Ska också försöka få upp den stora blå mattan på rollatorn så jag kan gå ner till skoaffären nere i huset, för att lämna den till tvätt. Försökte igår med det, men jag orkade inte lyfta den. Kanske går bättre idag.

Vad jag ska göra idag vet jag inte. Men dagen går ändå. Blir väl lite läsning mellan matlagningarna och disken. Ikväll ser jag nog TV. Skulle få låna Mattes boxerkort medan han jobbar natt. Så det kan bli nån film. Fick också en mus till datorn igår. Matte kom med den. Har ju inte haft nån till den nya datorn.

Nu ska jag in i duschen och sen kommer Birgit på melodikryssfrukost. Ha en fin lördag och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0