Vi flytt int, sa vargen

När jag skulle lägga mig igår kväll, trodde jag att min radio gått sönder. Inget ljud i den trots att jag skruvade och hade mig. Jag är hemskt beroende av att ha den på varje natt. Nu fick jag sätta på Vivaldis "Fyra årstider" för att somna till detta. Döm om min glädje när jag upptäckte att radion fungerade i morse. Alltså var det fel på sändningen och inte på min gamla radio.

-1 grad när jag steg upp i morse, men solen sken. Den varma jackan får hänga med, ännu en tid. Skönt när man kan stänga ute kylan.

En kul sak som jag hörde på radion. Vargen som flyttades från Gällivare till skogarna utanför Borlänge har vandrat norrut och är nu i Västerbotten. Vargen lever efter den norrbottniska devisen "Vi flytt int". Kul va?

                   

Matte kommer på lunch idag. Han börjar jobba på eftermiddagen och kommer hit först på lördag. Det blir två slöardagar för mig. Idag blir det ett besök hos pensionsmyndigheten för att ordna med bostadsbidraget. Sen en titt på tygaffären  för att kolla på garner. Kanske efter ett garn till en tröja åt Alec. Måste ha nåt att göra för mina händer.

Jag gillar Bob Geldoffs nya låt. Såg honom på Skavlan för ett tag sen och blev helsåld på denna låt "My little thing" tror jag den heter. Den 12:e ska det svenska bidraget i melodifestivalen testas om den kommer med i finalen. Har ingen stor tilltro till denna låt. Killen som sjunger är söt men det är väl det ända. Låten en dussinlåt.

Gör en kokihopsoppa till lunch. Eller man tager vad man haver. Men innan lunch ser jag Emmerdale. Som utspelar sig i Beckingdale, Yorkshire. Kommer då att tänka på min brevvän Margaret Bond från York. Det var längesen vi brevväxlade. Undrar vad det blev av henne? Måste googla henne.

Nu önskar jag er en bra dag. Hoppas värmen kommer åter. Hej då!
                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0