Fy världen!

I dag startar jag dagen med 12 grader. Förhoppningsvis kommer det varma vädret nu.

 Har nyss läst PT och AB. Undrar om världen är sjuk med allt skit som händer. Präster som är sexistiska. Och inte bara än. Visst kan man förvänta sig mer av präster? Likadant är det väl inte så, att man förväntar sig att kvinnor ska vara pedofiler. Så sjukt! Fast kvinnor vill ju vara som män. Är det därför dom blir pedofiler? Och hur kan man förgripa sig på ett barn? Och sen kan man ju prata om alla krigiska handlingar som händer i världen. Och alla mord? Jag är glad för att jag lever i min lilla trygga värld, men jag lider med dom förtryckta.  Men jag önskar jag kunde göra nåt åt skiten!

I dag ska jag tvätta. Det är väl det gamla vanliga måndagsnöjet. Ska göra lunch som blir soppa på vårlök och eventuellt broccoli. Vad jag gör till middag är inte klart ännu. Få se vad jag hittar på.

Blir det nån kartong packad i dag? Eventuellt. I alla fall en säck med kläder eller nåt sånt. Kanske jag tar en  tur ut också, skulle behöva hämta ut en slant på banken så jag har lite kontanter hemma. Är det sol då jag går ut, är det ett plus.

I alla fall ska jag duscha nu, det är ju en vanlig sysselsättning för mig. Så lat blir jag aldrig att jag inte orkar duscha. Nu slår det mig att jag längtar efter bärkräm. Det har jag inte ätit sen i somras. Måste köpa hallon och blåbär och göra det till lunch nån dag. När det blir varmare.

                                      
                Nu blir det duschen så hej då!
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0