Jag får paket

Fredag och solen tittar fram så sakteliga, 13 grader nu kl. 9.22. Kanske det kan bli varmare i dag. Var ju ut en stund igår och då var det inte så himla kallt. Regnet hade också avtagit på eftermiddagen.

 Fick två paket som jag fick hämta ut på Ica. Det ena var från Året Runt, en vinst som bestod av en planteringsspade, ett par trädgårdshandskar, en handcreme och ett lipgloss. Det andra paketet kom från min goda vän Maud i Lund. Det var två pannvantar utformade som skånehus och en liten söt duk i korsstygn. Vad glad jag blir när jag får paket. Då släktar jag på min far som vart som ett barn när tomten kom på julafton.

Får se om jag går ut idag. Beror på om vädret lockar. Har ju handlat så jag klarar mig över helgen. Appropå handla, igår när jag var på Ica och kom till kassan, kom en manlig expedit och plockade upp mina varor på bandet och sen packeterade varorna i påsar. Vilken service! Kanske han såg hur jobbigt jag hade med detta och ville hjälpa till.

Kanske jag tar en tur med dammsugaren idag om än det är rörigt i mitt lilla hem. Ska också packa vinterkläderna, dom ska jag väl inte behöva längre. Sen ska jag diska två dagars disk (inte mycket).

 Har också betalat räkningarna. Sista hyran till denna hyresvärd. Vi fick ju en saftig hyreshöjning sist. Det berodde på att en av grannarna hade förstört så mycket i lägenheten. Så när han flyttade fick hyresvärden rusta för över 100 000 kr. Vem får betala detta, jo alla hyresgäster på sina hyror. Det är väl inte rätt? Men så är det i detta fall. Bläh!

Skönt att jag får flytta från detta hus (från dessa hyresvärdar). Kanske jag slipper skräpet också som ligger runt huset. Tomma ölburkar, cigarettaskar, glasspapper och andra papper, fimpar, portionssnusar, glaskross osv. Kunde jag så skulle jag städa, men jag kan inte stå på huvudet och plocka skräp och den så kallade vaktmästaren är äldre än mig. Endera ser han dåligt (skräpet) eller han har lika svårt som mig att stå på huvudet. 

Ingen matlagning idag heller. Men jag ska duscha nu innan jag ska sätta igång med packningen. Jag hör av mig imorgon mina vänner. Ha en bra dag och hej då! 

                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0