Björnunge söker sin mamma

Hallå,hallå alla människor idag på Norges nationaldag. Har en granne mitt äver gatan som är norrman. Han har satt ut en norsk flagga, som vajar så fint i vinden. Annars ser det molnigt och regndisigt ut och är bara sju  grader. Har inget speciellt att göra idag mer än kanske handla. Men det blir på eftermiddagen,

Har just funderat på vad jag ska laga till lunch idag. Hade tagit fram småfläsk för att göra en fläskpannkaka. Hade också tänkt på en soppa, minestrone. Och nu är jag i valet och kvalet. Blir det soppa, måste jag göra pannkakan till middag. Eftersom jag har tagit fran fläsket från frysen. Ja ni ser ju hur mycket problem jag har. Inte lätt att vara pensionär.

En liten björnunge hade kommit ifrån sin mamma i går utanför byn. Irrade omkring mellan alla nyfikna människor på vägen vid Kanis. Kan ju tänka mig hur rädd den var när mamma inte fanns nånstans. Hoppas nu att människomassan har försvunnit och björnmamman kommit tillbaka till sin unge.

Läste i AB om de finska hockeyspelarnas tråkning av det svenska laget på sin segerfest. Dom kan inte bara nöja sig med att vinna guldet. Dom måste göra bort sig också. Inte underligt att det finska riksdagsvalet gick som det gick. Med den inställningen. Bläh!!!!!

Nu ska jag in i duschen och sen måste jag besluta om lunchmaten. Vidare väntar Emmerdale innan maten. Jag väntar fortfarande på värmen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0