Björnungen

Igår avlivades björnungen utanför Älvsbyn. Den hade inte funnit igen sin mamma efter en vecka, och var så utmärglad att polisen var vungna avliva den. Hur ofta händer det att en unge överges av sin mamma? Inte är det ofta i djurvärlden. I människovärlden händer det oftare. Man kan ju undra varför mamman övergav ungen. Kan ha varit så att det blev för stor folksamling runt ungen och mamman blev rädd för detta. Men det för vi aldrig veta.


                     


Som vanligt skiner solen denna morgon. Kanske för att sen övergå till moln och eventuellt regn. Igår blåste det och det är det värsta. Känns som mina leder inte gillar blåst.

Fick min första hyresavi från Lulebo igår. Hyran från 27/6 tom 31/6 och var på 558 kronor. Ska inte vara betald förrän 27/6. Betalar väl den samtidigt som julihyran. Eftersom jag inte har nån skrivare, så måste jag på banken och betala. Jag ska ha kvitton att visa upp innan jag får nycklarna.

Redan klockan 8,05 gick solen i moln, så nu vet man inte om den kommer tillbaka idag. Jag längtarefter att få sitta och njuta av försommarvärmen. Den där sköna innan den där mindre sköna sätter igång.

Såg dokumentären på ettan igår om de två danska damerna (mor och dotter) bosatta i Portugal. Dom hade varit jätterika, men nu utblottade. Inga jobb och inga pengar. Dottern var 56 år och hade inte gjort nåt vettigt i hela sitt liv. Grälade hela tiden på sin mamma att allt var hennes fel. Hon lever på sin mammas fjuttiga pension. När mamman inte lever längre har hon inget att leva av. Hur gör hon då? De är hemskt.

Till lunch idag ska det bli inlagd sill, ägg och potatis. Har några sillburkar i kylen som ska tömmas. Tänker inte flytta med en massa halvtomma sillburkar. Till middag blir det en köttgryta gjord på renkött, lök, morötter och champinjoner. Tll det grönsaksris.

Har inte bestämt än vad jag ska göra idag. Det ger sig. Ska i alla fall duscha först. Sen får vi se. Nu önskar jag er en bra dag! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0