En röd glad väska

Lite försenad idag ska jag skriva några rader. Kan säga att det varit strålande solsken idag och lite kallare än igår. Dagen har bara sprungit iväg utan att jag har kunnat bromsa. Ändå steg jag upp före sju och började dagen med att koka potatis som jag skulle steka till lunchen med bacon och ägg. Sen tog jag en lång dusch innan Birgit kom och vi löste melodikrysset. Jag gjorde mackor i smörgåsgrillen. Det är ju inte ofta man gör det numera. Men gott är det med en mugg kaffe till. Vi höll på att stupa på Mia Skäringer i krysset. Visste inte att hon sjöng. Men kom ihåg henne pga att hon är med i Solsidan.

Gjorde en beställning från Garntjänst när Matte kom och jag hade inte börjat med lunchen än. Då lagade han maten och jag fick göra klart min beställning. Sen diskade jag och la mig att läsa en stund, som resulterade i att jag somnade som vanligt. Nu skriver jag detta innan jag ska börja med maten (igen).

Maten består av uppvärmda bruna bönor med fläsk och korv. Jag har också laddat telefonen som jag ska rösta på Playtones med ikväll. Tror jag. Ska också se "Downton Abbey" ikväll.

Igår när jag var på Ica hämtade jag ut den röda granna väskan. Nu är det bara att använda den. Den röda färgen gör mig glad. Vet inget om lägenheterna ännu. Hoppas, hoppas!

Ha det bra hör ni. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0