6 juni

Hade en fruktansvärd dag igår. Rent kroppsligt. Inte så att det värkte mer , men tror att jag kan konstatera att det var hjärtat som inte vill som jag vill. Låg mest med andningshjälp på sängen. Mera konstigtigt att jag orkade laga mat. Och äta. Genom led i alla fall det hela och kunde se mitt favoprogram. Idag är jag inte heller så pigg, känns som om jag har feber. Bäst att jag håller mig i stillhet idag också. Nog om detta.

Såg dokumentären i går om Jim Morrisson. Är förvånad fortfarande hur han kunde bli en sån Gud, när man tänker på hur han var och uppträdde. Inte konstigt att han gick fort vid så unga år. Han ligger begravd i Paris och folk vallfärdar till hans grav fortfarande. Helt sjukt!

Idag är det vår nationaldag. Inte många som firar detta. Vi är väl inte vana att känna så. Förut var det väl flaggutdelning på Skansen och nu är det några kändisar som sjunger för kungafamiljen  i ett TV-program. Själv gör jag som vanligt. Pga att det är en röd dag numera, kan jag inte se Emmerdale. Annars blir allt som det brukar.

                                    

Tror jag ska få ihop en soppa minestrone till lunch idag. Och till middag kokar jag pasta till köttfärssåsen jag har plockat fram från frysen. Så det blir två pastarätter. Kan inte hjälpas. Allt för att förenkla för en som inte är så frisk. 

På TV i kväll är det inget särskilt att se. Jag håller mig nog till korsord och sängen. Ingen bok att läsa heller.  En tråkig kväll kan man tycka. Men jag är van sen urminnes tider, eller?

Nu in i duschen och jag hoppas jag känner mig piggare efter det. Solen skiner än så länge, få se hur länge. Ni får ha en fin 6 juni. Hej då!                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0