Slut på Sopranos

Naturen har varit nyckfull igen. Igår satte det igång att blåsa som bara den och flera träd blåste ikull. Värst var det nog utmed kusten men trakten runt Älvsbyn var också inblandad. Jag kände då bara av det i mina leder men flera blev utan ström. Idag skiner då solen som vanligt. Sen vet man inte hur det blir framåt dagen. Det har ju inte varit så uppmuntrande hit intills. Den ordinarie våren blev ju inställd i år. Men!!!!!!

Idag gör jag sparrissoppa till lunch. Till middag blir det ugnstekt lättkorv och stuvad blomkål. Måste nog gå på affären idag och köpa lite skaffning. Matte är ju ledig till torsdag, så jag behöver lite att laga mat av. En dag blir det köttfärssås och spagetti. Köttfärssåsen har jag klar i frysen. Det gäller att jag tömmer frysen innan flytten. Jag minns när vi flyttade från Örebro för 25 år sen, då jag gav grannen det jag hade i frysen. Det var ganska mycket och grannen var glad (och fattig ensamstående mor). Nu har jag inga fattiga grannar så därför får jag tömma frysen. Jag är nog den fattigaste i det här huset.

Igår genomled jag en tråkig TV-slapparkväll. Såg först programet med Martin Stenmarck. Jag tycker bra om honom men programet är ingen höjdare. Lite grann som facebook på TV. Sen visade tvåan en film som handlade om George W Buch. Enligt filmen var han inte riktigt klok men det visste jag ju redan. Sen absolut sista delen av Sopranos. Jag måste säga att det var ett snöpligt avslut av den så fantastiska serien. Jag blev ganska besviken. Bläh!!!!

Men ikväll får jag se älsklingsprogramet "Från Lark Rice till Candleford". Härligt! Jag älskar engelska serier. Sen kan jag säga att jag har mindre ont idag. Visserligen har jag ont men uthärdligt.
Hoppas ni har det bra i alla fall. Nu ska  jag ta en dusch innan jag börjar med maten. Hej då!

                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0