Klämdag

Än så länge skiner solen och klockan är nu 7,15, fredag morgon. Det 12 grader ute och det verkar lovande för denna dag. Har tagit min medicin och ätit en smörgås med kokt skinka på. Och inte förglömma det goda kaffet. Alltså en perfekt morgon.

Såg dokumentären om Patti Smith igår kväll. Man kan säga att hon är i min ålder. Ofrivilligt kommer jag att tänka på döden när jag ser detta program. Inte nu så att jag vill dö eller är rädd för döden. Döden är ju inget man kommer ifrån, alla måste ju dö nån gång. Men jag känner saknad när jag tänker på den. Allt som jag inte kan göra till exempel. Eller som jag inte kan vara med om längre. Ibland brukar jag tänka, att det kan jag göra i mitt nästa liv! Men om det inte finns nåt nästa liv då? Kanske det blev för komplicerat nu. Jag skulle i alla fall vilja hålla en vakande hand över mina älskade barn, även när jag var död. Kan man göra det?

Jag var ju på Konsum i går så jag behöver inte handla nåt idag. Men jag kanske snäpper ut i alla fall. Matte är ledig så jag lagar lunch och middag. Till lunch blir det spenatsoppa med ägghalvor. Till middag gör jag heta korvar med majskolvar, och wokade grönsaker.

Ikväll då, vad göra då? Ser väl på TV som vanligt. Lite "Så ska det låta" och kanske nån film. Köpte ÅR igår, så jag har nya korsord att sätta pennan i.

Nu ska jag ta fram dammsugaren och suga lite på golvet. Sen blir det en dusch. Hoppas att ni har det bra. Hej då!

                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0