Midsommarafton

Dagen började med solsken men nu är det mulet. Såg en vacker midnattssol över Lomtjärn i natt. Tänk att det vänder nu och går mot vinter. Hua! Så var det sista helgen i Älvsbyn och på Storgatan. Känns lite vemodigt, men bara lite. Jag slipper ju avgaserna och bullret.

Jocke och Oscar var hit på en snabbis igår. Roligt se dom, om än det bara är en titt. Idag gör jag inget mer är mat. Till lunch blir det äkta midsommarmat. Inlagd sill, gravad lax, kokta ägg, potatis, gräddfilsås samt limpmackor. Matte blir då glad. Han älskar inlagd sill. Till middag kycklingpanna.

Ikväll vet jag inte om det är nån idé att sätta på TV-n. Dom som lägger programmen tror väl att alla är i glada vänners sällskap. Tur att jag köpt en bok. En deckare av Mari Jungstedt. Och så har jag korsord.

Nu ska jag in i duschen (som vanligt). Pratade nyss med Vivi i Örebro. Hon ringde och önskade trevlig helg. Härligt att prata med henne. Nu önskar jag er en trevlig helg också!

                                                GLAD MIDSOMMAR!  
                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0