Bu för myndigheter

Skuldfri för denna månad när jag har betalat räkningarna. Har lite pengar kvar på kontot, men ska betala bensin för flyttbilen. Handlade mat för midsommarhelgen i går. Igår som jag var till pensionsmyndigheten, och vad?  Denna myndighet hade inte öppet. Nej det var stängt hela sommaren. Vill man nåt får man fara till Piteå. Så man kan tala om myndighetsservice. Som inte existerar.

Fikade hos Birgit på eftermiddagen. Fick en god skinkmacka. Tur det, för jag hade inte ätit nåt innan. På kvällen åt jag en liter jordgubbar. Bra för blodvärdet.

Ska packa lite snart. Åtminstone en kartong och en säck. Klockan ett blir det tvättstugan. Till lunch öppnar jag en Bullens pilsnerkorvburk. I morgon går Matte på semester. Tror jag blir skönt för honom. För mig också som får hjälp med flytten. Tror att jag ska slänga ut en förfrågan på FB om bärhjälp vid flytten. Kan i alla fall försöka. Tänk om man var frisk och kry i kroppen, och kunde göra allt själv. Men den tiden är förbi, för min skull.

Nu blir det en dusch och sen lite knog. En bra dag önskar jag er. Här skiner solen just nu. Hej då!
                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0