Det drar ihop sig

Sitter här inklämd mellan kartonger och försöker skriva. Hade en fullrulledag igår tillsammans med Isabel, Alec, Therese och Rasmus. Rasmus är Therese son ett år och fem månader. En glad liten skit, hypergullig.

Mina fötter blev fina och glada. Vi pratade och åt kycklinggryta samt jordgubbar med glass. Supergott! Flera kartonger blev packade. Snabbt packat med flinka händer. Men nu är jag solo igen och då går allt på sparlåga. Idag ska jag till pensionsmyndigheten för att ändra bostadsbidraget. Hyran har ju gått upp med en dryg hundring, och det är ju pengar det också.

Regn idag också och enligt prognosen ska det regna hela midsommarhelgen. Får se hur det blir. Ska handla för helgen idag. Måste också tömma frysen så jag får frosta av den och stänga av den. Så är det gjort till tisdagen då flyttlasset går. Tänk att det bara rör sig om sex dagar till det smäller. Hur ska man orka? Hoppas nu att det ordnar sig med dragbil också. Jag känner en viss oro för att det ska skita sig med nåt.

Ingen matgäst förrän fredag. Kan vara skönt nu. Blir nog inget firande vid midsommar, inte kul med alla dessa kartonger. Och fler ska det bli innan allt är klart. Hur ska jag t ex få ner gardinerna, dom ska ju tvättas också innan flytt. Jag ska ju tvätta i morgon och hade tänkt be Isabel om att ta ner dom, men det glömde jag igår. Jag blir så less på mig själv och mitt minne.

Det är väl sista avsnittet i kväll av "Herrskap och tjänstefolk". Synd att det är slut på detta nu. Nu är det bäst att jag tar itu med viktigare saker. Städskåpet ät tömt nu, så jag ska städa det. Ha en bra dag hörni! Hej då!

                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0