Sommarsolstånd idag

Sommarsolståndet är det idag. Förr var det alltid midsommar den dagen. Men då kom dom på att  midsommarafton skulle vara på en fredag, oberoende vad det var för datum. Så då flyttade man midsommarafton fredagen efter sommarsolståndet. Basta!

Om en stund ska jag röja lite här innan Isabel och Therese kommer med sina battingar. Länge sen jag såg Therese så det ska bli skoj. Isabel ska sköta mina fötter och det ska också bli inte skoj, men skönt. Ska också göra en kycklinggryta som dom kan äta. Så det blir inte så mycket skrivande idag.

Igår kväll såg jag en film på fyran, den om Johan Falk spelad av Jakob Eklund, en i mitt tycke usel skådis. Och sen film på fyran är förkastligt. Alla dessa långa reklamavbrott. Inom en timme var det fyra jättelånga avbrott. Man lessnade se filmen. Jag brukar försöka slippa se på fyran. Och gårdagens film var då inget undagtag. Jag bojkottar fyran från och med nu. Basta!

Regnväder idag också. Hade tur igår att det var uppehåll mens jag var ute på språng. För annars regnade det hela dagen. I alla fall gkorde jag mina ärenden och även köpte jag lampan. Det jag glömde bort var färgen som jag skulle köpa. Och ändå var jag i grannhuset där dom säljer färgen. Får se om jag kommer ihåg det i morgon när jag ska till pensionsmyndigheten och meddela hyreshöjning (igen).

Nu ska jag in i duschen innan jag börjar med röjet. Ha en bra sommardag. Misströsta inte sommaren fortgår. Åt en liter jordgubbar igåt kväll. Smaskens!  Hej då!

                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0