Det finns sovrum här!

Vi har behållit den svala temperaturen. Man sover så mycket bättre än när det är värmebölja. Så jag har sovit skönt i natt.

Måste berätta om att nägra personer, en äldre kvinna, en man och kvinna i medelåldern var och tittade på lägenheten igår. Mannen och kvinnan hängde upp sig på att det inte var separat kök. Medan den äldre kvinna var possitiv till att det var sovrum. Den äldre kvinnan var den som skulle ha lägenheten. Hon sa flera gånger, att det fanns sovrum här. Men dom andra sket väl i det, utan bestämde att hon skulle ha en lägenhet med separat kök. Så är det att bli gammal, det är alltid nån annan som ska bestämma, om man inte har mycket skinn på näsan. Tack och lov har jag det.

Matte tycker det är fel att jag ska betala så mycket för en städfirma som ska städa ur lägenheten. Han ska städa densamma. Då får jag dåligt samvete. Och det var ju det jag inte ville ha.

Vad jag ska jag göra idag vet jag inte. Matte kommer med sallad från Centrum till lunch. Och till middag kokar jag pasta och steker korv. En enkel matdag kan man säga. Kanske jag knatar upp till Birgit en stund på eftermiddagen och får mig en kopp kaffe. Det värsta är att hon bullar upp en massa gofika som inte passar min kroppshydda. Om ni förstår vad jag menar? Då gäller det att hålla fingrarna i styr och bara ta en kaka.

Ikväll sätter femman igång med "Do you think you can dance". Så då sitter jag som naglad framför TV-n. Underbart att se dessa unga fantastiska dansarna. Jag kan verkligen rekommendera detta program. Se det! Nu blir det duschen för mig. Vi hörs! Hej då!

                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0