Jordgubbar idag

Efter en varm och solig dag igår, så kom det en regnskur i natt. Idag är det grått än så länge. Men det hinner ändra sig under dagens gång. Det är 22 grader, och ganska kvavt. Isabel och Alec har sovit här och Isabel har nyss farit till Sunderbyn. Hon har en läkartid och så ska hon lämna tillbaka Therese bil.

När Alec vaknar ska han få göra en kaka, efter frukost. Det har jag lovat honom. Sen ska jag rensa två liter jordgubbar, som Isabel köpte igår. Vad jag ska göra till mat idag har jag ingen aning om. Det ger sig. Melodikrysset ska jag i alla fall lösa.

Ta mig till havet och gör mig till kung heter det i visan. Nu är jag vid havet, men kung är jag inte.  Hur gör man? Såg på TV igår, dom som vann en massa bilar och cyklar. Jag vill också vinna. Men tji vinst för mig. Jag har en lott i postkodlotteriet, men har inte haft nån tur än så länge.

Nu ska jag göra frukost och sen duscha. Sen blir det att ta fram ingredienserna till kakan, så Alec kan sätta igång med baket. Ha det så bra hej då!

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0