Ännu en dag i mitt liv

Ingen sol i dag, i alla fall inte ännu. Ja kanske en strimma kan man se mellan husen. Enligt SMHI ska det bli varmt idag. Få se om det stämmer. Här inne hos mig känns det kyligt. Kan vara att lägenheten är kallare än min förra. Det här är ju ett äldre hus (byggt 1988) och värmen kommer från element. I min förra lägenhet var det golvvärme och samma temp sommar som vinter. Nu känns det som om jag måste klä på mig mera, för att inte frysa. Och ändå är jag en varmblodig typ.

Inget speciellt som jag ska göra idag. Isabel och Alec kommer efter Isabels jobb. Då ska vi åka och handla så jag får fylla på kylen. Har gjort en lång lista för att komma ihåg allt jag ska ha. Det är mest mat (och jordgubbar). Ska också köpa ett yatzy som jag kan spela med Alec. ÅR ska jag också köpa fastän jag har många korsord kvar att lösa i den jag har nu. Nu har jag skickat en prenumeration till ÅR, men det tar lite tid innan den börjar komma igång. Skönt att prenumerera och få tidningen dirrekt hem i brevlådan.

Brukar vara inne på FB ibland och har märkt hur dåligt en del stavar. Brukar inte bry mig om sånt men ibland är det så fel att man inte vet vad skrivaren menar. Jag vet att jag är dålig på att stava efter min stroke, men jag brukar läsa igenom det jag skrivit för att kolla stavningen. Ser dirrekt om det är rätt eller fel. Det är på grund av stroken som jag skriver bloggen. Tycker det är hemskt att jag förlorade språket. Men det gäller att bara träna hela tiden. Hels jag som är så mycket ensam, måste träna.

I huset jag bor i har jag inte sett eller hört en enda människa. Alla kan ju inte vara på semester. Däremot ser jag folk hela tiden som går förbi huset, på väg nånstans. Men jag tror det lossnar på folkfronten framöver. Ska nu kolla mitt bankkonto för att se hur många pengar jag har kvar på kontot. Sen blir det en dusch och kolla på Holby City. Ha en bra dag och hej då!

                                                            
                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0