Alec bakar en kaka

Ännu en solig morgon. Men inte är det nån hypervärme. Men för mig duger det. Lägenheten är lite kylig, men det är bara att klä på sig om man fryser, eller hur?

Jag har ätit en leksands med ost på till frukost och till det en kaffemugg. Alec har kommit och han har gjort en mjuk chokladkaka, med assistans av mig. Nu väntar han på att kakan ska bli klar. Han har också slickat skålen, som hördes smaka gott. Jag har också plockat fram köttfärs som ska bli biffar till middag. Det är ganska tomt i kyl och frys hos mig. Måste åtgärdas innan Isabel far till Gävle. Måste också komma ihåg att ringa om färdtjänsten och höra om det hänt nåt på den fronten.

Såg en Johan Falkfilm igår kväll på fyran. Sen sängen. Ikväll ser jag allsången och Midsomermorden. Isabel kommer från jobbet efter sju, så det gällar att jag är allert till dess. Älskar att ha Alec här. Imorgon tvättar jag för första gången i denna tvättstuga. Hoppas allt funkar.

Inget mer för denna gång. Hej då!
                                          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0