Var är sommaren?

Lördag mina vänner och jag har just avslutat frukosten. Har också läst PT och AB. Kanske jag sätter en ny tidning bland favoriterna. Kanske några nyheter från hemtrakterna skulle sitta gott. Tål att tänka på.

Så då var det vädret jag brukar skriva om. Och idag är det inget vidare. 16 grader och helmulet. Jag hör ju på "Ring så spelar vi", och enligt Lisa verkar det vara blandad kompott, ömsom sol och ömsom regn. Ja det är ju bara att ta det som det är. Har då inte hört att det går att ändra på, vad vädergudarna bestämt.

Jag ska tvätta klockan 13 i dag. Nån mat behöver jag inte göra. Det blev kvar korvgryta från igår och det duger bra. Sen ska jag söka igen mina stickor, var jag har dom, har jag ingen aning om. Garnet som jag har, vet jag var det är. Men utan stickor blir det inget stickande. Ska kolla randiga lådan. En låda som jag har mina prylar som jag använder, när jag ska vara konstnärlig. Kanske jag har stoppat ner stickorna där.

Sen måste jag be Isabel smörja mina ben. Hur kan man ha så torr hud? Försökte igår kväll smörja men jag har svårt att komma åt, pga mina axlar och nacke. Så det är bara att be andra om smörjning. Börjar bli less att måsta be om hjälp för allt. Men det är ju det ända jag kan göra. Tänk på det ni alla som kan göra allt själva. Var tacksam!

Snart ska jag sätta tänderna i melodikrysset. Synd att jag inte kan lösa det tillsammans med Birgit. Det var trevligt och ingenting var svårt när vi var två. Men det är bara att konstatera att det går ensam också.

Nu hoppas jag att vädret blir bättre. Det är ju sommar! Ha det bra i alla fall så hej då!

                                     


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hos mig skiner solen idag och temperaturen är i alla fall över 20 grader, igår vräkte regnet ner från tidig eftermiddag så jag myste inne med en film, svingalängorna, läste boken för några år sedan och jag föll handlöst för den, hur det var att växa upp på 60-talet, nu hade väl jag en bättre uppväxt än stackars Leena som boken handlar om, och Noomi Rapace måste vara en av Sveriges bästa skådespelare. Nej, nu ska jag inta solstolen en stund, man måste ta vara på de fina dagarna, ha en bra dag.

2011-07-16 @ 14:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0