Nu börjar fruntimmersveckan

Hade ingen koll på radion i natt och i morse. Brukar ha den på svag styrka på natten men i natt försvann ljudet, och jag fick in en annan station. Tror det var RIX och det var så störande att jag inte höll på att somna nån gång. Nu först har jag fått in min vanliga P4 kanal. Man får betänka att radion är från början på nittiotalet och kostade 500 kronor på Konsum. Den har hållit länge ändå och varit igång nästan för jämnan. Man kan säga att det varit en trotjänare, och är still going.

Appropå radion, så för ett par dagar sen spelade dom en låt med Chris Medina. En sorgsen ballad. Då frågade Alec om jag visste vem Chris Medina var och jag svarade att det visste jag inte. Då berättade Alec om sången som CM hade skrivit när hans fru blev skadad i en olycka och fick en hjärnskada. Det fick jag veta av min sexårige dotterson. Jag brukar hänga med i musikens värld, men hade missat detta. Där ser man.

Idag är solen på rymmen. Kan det vara för att det är Fredrik idag och starten på fruntimmersveckan. 18 grader är det dock, så man fryser väl inte ihjäl om man går ut.  Jag satt ute en stund med Isabel igår, i solen. Matte som skulle komma igår dök inte upp, pga anledning. Kanske han dyker upp idag istället. Alec gjorde en citronkaka. Han älskar ju att hållas i köket och dona.

Kollade på TV en stund och det blev mest ettan som jag såg på. Ikväll vet jag inte om jag ser Johan Falk-filmen. Vet inte om jag orkar med all reklam. Kanske kollar om play har nåt att se. Och då menar jag ettans eller tvåans play. Ska i alla fall stöka lite nu i köket. Jag hör av mig i morgon igen. Kram från mig!

                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0