Sista januari

Nollgradigt idag och en så länge ser det mulet ut, fastän radion har lovat sol idag. Skulle vara härligt nu med sol, fastän jag har köpt brun utan sol nu. Nu är blekhetens tid förbi. Tänk vad lite färg kan göra för att man ska må bättre. Så är det då för mig. Skulle tvätta idag, men när jag tittar i tvättkorgen, ser jag att jag har för lite tvätt denna gång också. Måste ändra tvättid igen. Tar och städar lite istället. Matte ser jag inte till förrän på onsdag lunch. Så jag gör vad jag vill i två dagar.

Ska be han som jag skulle ha till att fylla fyrtio igår, om ursäkt. Han har många år tillgodo innan han fyller det. Det är hans storebror som fyller fyrtio i år. Har blandat ihop dom, som jag brukar göra. Men vad gör det, det gör ju inte ont. Tur i alla fall att jag inte nämnde nåt namn.

För mig blir det att äta rester i två dagar. Har både bogfläsk, pasta med sås och köttfärs att äta. Enkelt blir det. Sen får jag handla i morgon till resten av veckan.

Ikväll ser jag "Dom kallar oss artister" samt reprisen på "Sherlock". Allt detta på ettan. Har flera korsord också att klara av. Höll på att glömma tredje delen av "Nordkalotten 365", bästa programmet denna kväll. Det ser jag på tvåan. 

Idag är det den sista dagen i denna månad. Vi har en kallmånad till framför oss (normalt). Och den månaden är kort. Sen kommer ljuset. Underbart att se fram emot. Dagsmeja med takdropp och sol. Kan man göra annat än att njuta. Man sitter i solen och känner livsandarna återvända. Det ser jag fram emot.

Njut redan nu  hörni! Vi hörs i morgon så hej då! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0