Tiden går fort

Två mackor av painriche med skinka på och en mugg kaffe, det blev frukost idag. Har varit inne på FB och bl a grattat en fyrtioåring som är kompis med mina ungar. Tiden går fort, minns denna fyrtioåring när han gick i skolan och bodde i Kåbdalis. Sen dess har mycket hänt, fast man tycker det var igår. 

Har ingen aning om hur kallt det är idag. Men ser ut att vara som igår, några grader. Ingen sol och ingen snö. Till lunch idag blir det soppa mexicana och till middag köttfärs med lök och potatis. Pga att jag glömde ta fram köttfärsen igår blir det en sån middag, fastän jag hade tänkt göra biffar.

Såg i tidningen att TV4 ska ta över sändningarna från skidskytte. Så då kan man inte se på det längre. TV4 som är så fattiga att dom sänder repriser hela för middagarna. Malous morgonprogram som är gamla och inaktuella , 
 t ex. Och ändå kör dom reklam i tid och otid.

Appropå TV såg jag ett program på ettan klockan åtta igår. "Stjärnorna på slottet 5 år", det var Jan Malmsjö som visade snuttar om vad som varit. Jag säger bara , Magnus Härenstam, vilken fjant! Att Börje Ahlstedt är en stor skit visste jag, och Peter Harrysson är en riktig egoist vet jag. Sen gillar jag inte Britt Ekla(u)nd. Men det är ju en annan sak. Däremot upptäckte jag en ny bekant, Sven Bertil Taube, en lågmäld älskvärd människa. Ett program som sållar agnarna från vetet.

Såg sen en brittisk serie "Onda cirklar" den första delen av två. En obehaglig historia men ändå bra. Måste se nästa del om en vecka. Ikväll ser jag "Solsidan" och eventuellt "Hämnden".

SAIK spöade Djurgården igår med 5-4 efter straffar. Jag älskar dessa killar som aldrig ger upp, utan ger allt.

Nu väntar duschen och sen matlagning. Sen stickar jag en stund. Vi hörs, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0