Sol idag

Så var vi då nere på -21 grader igen. Ja inget att göra åt. Bara att bita ihop. Inte svårare för en sörlänning än för en äkta nottbottning. Jag känner många norrbottningar som fryser mer än vad jag gör. Och så är det.

SAIK vann igår trots domarna. A little bit of love, sänder jag till spelarna i SAIK. Och idag är det löning om man kan kalla det för det. Borde säga bidrag istället, fastän jag har tjänat ihop det själv. Detta bidrag som Fredrik R naggar och tar lite då och då av. Bara så att han kan sänka skatten för sina kompisar. Hade detta hänt i typ Frankrike eller Italien hade det blivit ramaskri och demonstrationer. Men i Sverige nada. Vi bara finner oss i det, och klagar lite lamt vid köksbordet, eller som jag gör- bloggar det.

Ingen målning igår. Jag gick igenom mina mönster och tyckte inte att jag hade nåt som jag ville måla. Ska rita och skära några nya, när jag har lust för det. Däremot stickade jag och läste. Såg också hur en lyft med en stor borste sopade taket på huset mitt över gatan. Såg fränt ut. Bra att dom skottar eller sopar taken. Ja inte på detta hus. Det kan jag inte tänka mig att dom gör. Kan dom inte rensa ett avlopp tror jag inte att dom skottar taket heller. Ni ser att jag är på krigsstigen idag.

Idag och i morgon kommer inte Matte hit och äter, på grund av jobbet. Vad jag ska äta har jag ingen aning om. Men det löser sig. På Tv ser jag "The pacific". Kanske jag ser nåt annat också. Måste kolla vad det är för nåt. Ja det var vad jag hade att säga denna dag. 

Jag hör av mig i morgon om jag kan. Ha en bra vinterdag. Hej då!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0