Ingen hatt bidde det

Måndag idag och slut på helgerna. Jag tycker det är ganska skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Det kan jag ju tycka som är ledig för jämnan, tycker ni nu. Och det är sant. Varför ska jag inte göra det? Det är ju så.

-6 grader och det har slutat snöa temporärt. Det kom ganska mycket snö igår eftermiddag. Hoppas dom har skottat bort det till i eftermiddag då jag tänkte mig ut. Ingen matlagning i två dagar eftersom Matte jobbar dagtid måndag och tisdag. Sen är han ledig onsdag-torsdag så då är det dags att laga mat igen. Det hörs som om jag ska svälta två dagar men det blir det inte. Bara det att jag äter nåt lättare när jag vill. 

Såg på TV till ettiden i natt. Fastnade framför filmen "De skoningslösa", naturligtvis med Clintan. Ikväll blir det väl "Drottningoffret" och nåt annat. Men innan dess ska jag väl försöka göra nånting nyttigt. Först blir det nog duschen. Sen kanske dammsugaren åker fram. Ska också plocka bort de julgrejer jag haft framme (det är inte mycket). Får se om jag gör det idag.

Ska också måla lite på tyg. Lite vår och sommarmotiv. Ska också slå in Isabels födelsedagspresent. Sen är det att fundera på hur jag ska få iväg den. Hade tänkt ta en färdtjänst till henne när hon fyller. Men efter jul så räcker nog inte kassan till. Sen kanske hon inte är ledig den dan. Vilka problem jag har!

På stickfronten kan jag meddela att jag har repat upp det jag har stickat (på hattan). Beror på att den blev alldeles för stor. Har man lite att göra, skaffar man sig arbete.

Nu ska ni ha en bra dag så hörs vi. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0