Gott Nytt År

God förmiddag och gott nytt år mina vänner. Ska bara skriva några rader nu innan jaktstarten i "Tour de ski" börjar. Kalla kom ju tvåa och Hellner vann ju igår, så det blir spännande idag. -15 grader idag så det är säkert skönt ute. Matte har jobbat natt så han kommer till lunch. Gör nån enkel soppa och till middag blir det fläskfile med potatisgratäng.

Hörde på radion att Per Oscarsson hade blivit innebränd tillsammans med sin hustru igår. Tråkigt sett att avsluta sitt liv på. Annars blir jag mest sur på vuxna som är tvungen att smälla raketer och annat skit för att fira. Tänker på alla dessa djur som plågas samt alla människor som kommer från krigshärjade länder. Vet barn som blir hysteriskt rädda av ljudet. Bara för att vuxna måste få leka med smällare. På gatan här utanför var det ett himla liv. Det stör väl inte mig precis men nog kan man ju tänka sig in i andras rädslor. För mig får dom gärna förbjuda smällare.

Såg "A chorus line" på ettan och sen "Häng dom högt" med Clintan på sexan. Ikväll ser jag "Patrik 1,5". Det var väl det enda jag ville skriva om idag innan skidorna. 

Ha en bra nyårsdag. Önskar er allt gott. Hej då! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har också skrivit om Per Oscarsson på min blogg. ;( Vilket tyckte du att hans bästa skådespeleri var?

2011-01-04 @ 05:09:26
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0