En liten skål med blommor på

God morgon säger jag som har stigit upp tidigt för att vara jag. Ute är det -12 grader och det har ljusnat. Småsnöar lite gör det. Ser inget kul ut om jag får säga det. Tur att jag har börjat dagen med en mugg starkt kaffe och en limpmacka med rökt skinka på. Får mig att känna att livsandarna återvänder.

Sänder en tanke till Egyptens folk som strider för demokratin i sitt land. Hoppas det goda vinner över det onda. Tyvärr brukar det inte hända så ofta. Bara att hoppas på att inte det religiösa sätter käppar i hjulet. Religion och politik hör inte ihop, i mitt tycke.

Efter det att jag har duschat ska jag göra lunch. Det blir korvgryta gjort på purjolök, morötter, kålrot, potatis och fläskkorv. Matte är ju ledig idag och i morgon. Så då blir det matlagning för mig. Till middag blir det tacos som Matte tycker vi ska äta idag. Och det är okej för mig.

Igår när jag var ut var jag på nedre Kupan och där köpte jag en liten skål i benvitt porslin med blå blommor på. Jag ska ha den på matbordet med blå blommor i. Min älsklingsfärg är blå. Var också på Ica och handlade lite mat. När jag kom hem såg jag skidskyttet när Helena Ekholm vann. Sen blev det så att jag sov en stund innan TV började. Såg "På spåret" och en bit av filmen på ettan innan "Sopranos" började. Hann med ett korsord också. Jag hade ju köpt en ny ÅR. Undrar varför jag inte prenumererar på ÅR. Tror jag ska göra det, alltså gå in på webben och prenumerera. 

Nu väntar duschen. Ha det nu så bra, vi hörs! Hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0