Grattis Mattias!

Börjar med att gratta Matte på hans namnsdag. -33 grader nu, och när jag steg upp var det -36. Så det har blivit varmare. Men jag skiter i vilket. Jag ser sprinten på TV från Holmenkollen klockan 13, så jag håller mig inomhus. Tycker jag har hört så länge att kylan ska avta. Undrar bara när? Bara det händer innan maj månad. Solen är framme idag också. Det är därför det är så kallt tror jag. Högtryck - kyla. Lågtryck - snö. Då är det.

Eftersom Matte är ledig idag blir det matlagning. En soppa med vitlöksbröd till lunch. Har inte bestämt än vilken soppa det blir. Men det lutar till en soppa på skaldjursfond med chili. Det är gott i kylan. Till middag steker jag upp kasslern som blev kvar, tillsammans med ananasskivor. Kokar nog potatis till detta och gör en sås. Lite grönsallad gör jag också. Då är maten klar
Annars är väl dagen som den brukar. Var in på FB och grattade Micke Michailoff som fyller år idag. Tiden går fort. Och ju äldre man blir så går tiden bara fortare och fortare..............

På TV ikväll är det inget som jag längtar efter att se. Nu har jag inget TV-program, men jag har för mig att det bara är skit den dagen. Läsning och korsord blir det då. Gör det gamla vanliga innan matlagningen börjar. Sen blir det Emmerdale och efter det skidorna. Ni kan väl hålla en tumme för Sverige. 

Ha der bra i kylan, ja ni som har kyla förstås. Ha det bra i alla fall. Hej då!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0