Ha en skön dag

Idag -29 och strålande sol. Var ute en stund igår men jag frös då inte. Människan är ett vanedjur. Man vänjer sig med kylan. Men däremot ser jag fram emot värmen som ska komma snart hoppas jag. Sitta mot solväggen och njuta av värmen. Det kommer snart, tror jag. Den vårliga värmen är den skönaste tycker jag. Sen när sommarvärmen kommer, ska man väl klaga att det är för varmt. Så brukar det vara. Men det glömmer man bort.

Ingen mat med Matte idag då han jobbar. Jag äter rester, pannkaka och pytt. Vet inte om jag går ut idag. Jag gick en sväng på marknaden igår men hittade inget jag ville ha. Det mesta jag såg var kläder och bröd. Däremot köpte jag en pocket på Ica. En deckare "Vyssan lull" skriven av Carin Gerhardsen. Jag har inte läst nåt av henne förut, men det är kul att läsa svenska deckare.

I morgon börjar VM i längdskidor, undrar om backhoppning räknas dit. Nu har vi äntligen en svensk backhoppare. Det var länge sedan. I alla fall ska det bli kul med skidor. Få se om Sverige får nån medalj, nån ska det väl bli. 

Det kliar i fingrarna efter en stickning. Få se om jag hittar på nånting att sticka. Men nu ska jag nog duscha innan Emmerdale börjar. Klockan ett visar ettan en film med Gregory Peck. Minns nån honom? "Skuggor över södern" heter filmen. Kanske jag ser den. Har kommit in i period med gamla filmer. Ikväll blir det "Borgen" och "The pacific". 

Nu måste jag in i duschen så jag får fräscha till mig lite. Ha en skön dag så hörs vi, hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0