Marknad

Strålande sol idag också. Ser härligt ut tills man ser på termometern, -27 grader. Suck! Men jag ska ändå ut idag. Det är ju marknad. Stackars knallar som ska vara ute i den här kylan. Men dom är nog vana. Jag väntar till mitt på dagen, det brukar vara varmare då.

Igår var jag på Kupan och köpte en spegel till min lilla tös. Hon behöver en sån och den var fin. Det är roligt att handla på Kupan. Är väl snart det ända jag har råd att handla på. Man kan få fina grejer till bra priser. Sen kan man skänka saker som man inte har behov av, som andra behöver. Bra va!

Såg den där nya serien igår kväll. Men det var så sent så jag halvsov den mesta tiden. Typiskt! Men den verkade i alla fall bra. Jag talar om Kommissarie Zen. Det utspelar sig i Rom men dom talar engelska. Känns lite främmande för mig, som skulle velat att dom hade talat italienska för att det skulle vara trovärdigt. Ska försöka vara vaken nästa avsnitt. Jag läste också ut min bok så nu måste jag skaffa en ny. Bokrean börjar väl i morgonen.

Matte är ledig idag och kommer på lunch, som blir soppa mexikana. Till middag måste jag göra pytt på de rester jag har i kylen. Om jag nu kommer ihåg att köpa rödbetor. Vi gillar pytt med mycket lök, och det ska vara hackat äpple i. Äpple gör pytten så saftig och god. Man kan också sätta dit hackad saltgurka. En del sätter dit tomat och det är inte fel. Snart har vi en vegetabilisk pytt. Och det kan vara grönsaker bland resterna, inte helt fel.

Nu ska jag ta och moppa golvet och sen duscha innan Emmerdale börjar. Lunchen är klockan ett och då ska soppan vara klar. Ha det nu så bra alla ni och hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0