Det drar ihop sig

Nu klockan 8.23 är det -1 grad på Hagelvägen. Ligger inbäddat i ett vitt landskap. Jag hoppas att det får vara så här till jul. Vill inte ha tillbaka slasket. Har druckit den obligatoriska kaffemuggen och ätit en vörtskiva med kokt skinka. Har också läst PT och AB samt spelat lite häxspel på FB. Ska snart in i duschen och fräscha till mig, så min dotter inte behöver skämmas för sin mamma när vi ska shoppa. Hoppas mina tår inte värker så mycket när jag sätter på mig skorna. Det blir vinterstövlarna som åker på. Dom är lite för stora och klämmer ej tårna. Är lätta att sätta på också.

Funderar på vad jag kan förbereda inför julen. Först ska jag handla förstås, för kylen och frysen gapar tomma. Matte skulle komma med revbensspjällen och då kan jag laga till dom. Legymsalladen kan jag också göra. Köper skinkan färdigkokt men kan grilljera den. Ja sen kan jag väl inte göra så mycket mer. Janssons gör jag på julafton, den är godast nygjord.

Det blir nog bara Matte, Isabel och jag på julaftons middag. Alec ska vara hos pappan. Jocke och hans familj kommer på lunchen. Dom andra helgdagarna vet jag inte hur det blir. I alla fall kokar jag bruna bunor på juldagen, om än det är bara jag som ska äta dom. Ingen juldag utan bruna bönor är mitt motto. I hela mitt liv har jag ätit så.

Hörde en amerikansk kvinna uttala sig om, att svenskar är kommunister. Har hon aldrig hört talat om Reinfeldt? Men det är ju inte så konstigt, de amerikanska republikanerna liknar Obama med Hitler. Jag vet inte vad jag ska säga om det amerikanska folket, är dom en sekt eller vad? Happy christmas yankeys!

Ha nu en bra tisdag. Håll tummarna för att jag har några pengar kvar efter shoppingen idag. Adios compadres!

Bruna bönor är mums! Med skinka och köttbullar i juletid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0