Fjärde advent

I natt har det snöat lite och det är nollgradigt. Jag skriver tidigt idag för att hinna med, innan Alec kommer och lägger beslag på datorn. Det blev ingen blogg igår eftersom jag inte hann. Alec var här hela dagen då Isabel jobbade. När hon kom från jobbet åt vi middag och jag fick mitt efterlängtade fotbad med tillhörande fotvård. Jättehärligt!

Jag såg en stund på Vinterstudion, tyvärr. Kunde ha missat detta. Inte kul när det hela tiden ska vara samma som vinner. Och denna samma är inte från Sverige. Sen spelade vi spel, Alec och jag. Yatzy och Tjuv och polis bl a. Sen stickade jag lite tills mina händer sa stopp. När Alec och Isabel farit hem såg jag "Downton Abbey" och sen slöade jag en stund, halvsovande framför TV:n. Men tillslut la jag mig och somnade på stört.

Idag blir det väl som en repris av gårdagen. Isabel börjar jobba 11 och slutar 18. På Vinterstudion är det bl a sprint  (längdskidor) utan Emil Jönsson som är förkyld. Ikväll "Doktor Martin" tror jag. Har inget TV-program, så jag bara tror.

Imorgon är det inhandling av två julklappar. Tar färdtjänst, men har inte bestämt vart. Väntar med matköp tills tisdag, då Isabel är ledig och får följa mig, som hjälp. Hurves när jag ser hur mycket jag ska köpa och kostnaden för detta.

Fick en julhälsning från en barndomskamrat och hon hade skickat med ett foto på Nibble utanför Uppsala. Hennes barndomshem. Jag visar er detta foto så ni förstår hur underbara minnen jag har.



När jag var liten tyckte jag att det var långt från Hessle till Nibble. Men nu tror jag inte att det är så långt. Visserligen var det flera år sen jag besökte dessa platser (slutet på sjuttiotalet). Men de finns i mitt minne så klart.

Nu ska jag spela lite häxspel och mahjong innan lillen kommer. Han skulle inte bli glad om han såg att jag kallar honom lillen. Han anser inte att han är liten. Och det smäller väl bara till, så är han stor. Han blir sju år i maj. Vilket han ofta poängterar. Ha en bra fjärde advent. Glöm inte släcka ljuset! Hej då!




Kommentarer
Postat av: Åsa

Äntligen kom snön och det med besked, mitt gula lilla hus ligger inbäddat i vit bomull. Blir lite ledsen när jag läser att du inte besökt dina barndomstrakter sedan 70.talet, det är lång tid. Jag försöker åka upp till Älvsbyn någon gång per år, kanske bosätter jag mig där när jag blir pensionär. Ja nu väntar en hektisk vecka. man får göra lite varje kväll efer jobbet så blir det nog bra till slut. det blir jul hur som helst den saken är klar.

2011-12-18 @ 21:32:39
Postat av: Åsa

Äntligen kom snön och det med besked, mitt gula lilla hus ligger inbäddat i vit bomull. Blir lite ledsen när jag läser att du inte besökt dina barndomstrakter sedan 70.talet, det är lång tid. Jag försöker åka upp till Älvsbyn någon gång per år, kanske bosätter jag mig där när jag blir pensionär. Ja nu väntar en hektisk vecka. man får göra lite varje kväll efer jobbet så blir det nog bra till slut. det blir jul hur som helst den saken är klar.

2011-12-18 @ 21:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0