Tar det med ro

Snön ligger vit på backen. Ja inte nu en massa snö men så det täcker. -1 grad är det också. Igår när jag for till stan för att hämta glasögonen, så var det vitt på Björkskatan men slaskigt i stan. Ja nu har jag två glasögon. Ett för att läsa med och ett som jag kan se TV med. Ruskigt vad alla blev rynkiga på TV. I alla fall kändes det bra med TV-glasögonen. Texten blev så mycket tydligare bl a.

Hade tänkt städa lite idag. Får se hur det blir med det. Såg på FB att Isabel och Alec kommer hit på middag. Vad ska jag då ge dom att äta? Har falukorv och fläskkorv i kylen. Får väl då bli korv av nåt slag. Har väl ingen lust med nån avancerad matlagning i dag. Korv och makaroner låter enkelt. Får se vad det blir.

Har nu julklapparna som ska till Skellefteå klara. Inslagna och allt. Har oköpt till Isabel och Matte och det gör jag senare.Har ju ända till julafton på mig. Det är lugnt. Nu ska jag spela lite häxspel eller mahjong innan Emmerdale börjar. Tar det med ro idag.

              

Ha det så bra så hörs vi. Hej då!
                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0