Mera blommor ska det vara

Söndag morgon och mulet på himmelen, 15 grader och det ska bli regn idag. Säger dom på SMHI. Ja, jag ska då ingenstans så mig gör det inget. Slippar då vattna mina stackars blommor. Jag har en pelargon som inte blommar och en fin planta penséer, som följde med lägenheten. Busken som växer i den andra rabatten sköter sig själv. Men jag har räknat ut hur det ska bli nästa år, om jag lever då. Mera blommor ska det vara.
              
                

Skulle ju se "Lavendelflickorna" på TV4 play igår kväll. Men det fick jag glömma. TV4 hade den inte på play. Såg istället torsdagens avsnitt av "Lewis". Det var kanal fem som hade den som play. Vad är det jag säger om fyran? Bara skit!

Idag steker jag några kotletter till middag, med lite grönsaker till. Har lite utgången mjölk, så jag gör nog en ugnspannkaka. Den går ju bra att steka upp. Är jag snål om jag gör så? Ska jag hellre kasta mjölken. Ja därom tvista de lärde. Men det lutar nog åt pannkakan för min del.

Ska sen söka igen garnerna och lägga upp för ett par barnsockor (till Rasmus). Hoppas fingrarna lyder mig och inte gör så ont, så jag kan sticka. Igår läste jag ut Ulla Carin Lindqvists bok "Ro utan åror". Blev mycket snyft och tårar på min kudde. Måste vara fruktansvärt att lämna sina små barn. Känner också att det hemska är inte att dö, utan att lämna allt man älskar. Har ni inte läst denna bok så gör det. Ska nu börja med "Snabba cash". Den är nog inte lika känslosam.

Idag ska jag ansa mina fingernaglar. Jag måste ha mycket kalk i kroppen, för mina naglar växer så det knakar.Jo, det är sant. Jag får klippa och fila hela tiden. Vill inte ha så långa naglar. Det är riktiga bakteriehärdar. Jag vill ha ganska korta, ljusrosa naglar. Och det ska bli idag innan stickningen. Efter duschen fram med sax och fil samt mitt nagellack. Sen blir det att hålla tungan rätt i munnen. Hualigen!

Ikväll ser jag "Från Lark Rice till Candleford" med nöje. Men nu ska jag duscha. Hoppas ni har det bra. Jag tycker jag har det ganska bra, men lite pengar. Hej då!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har märkt att ju äldre man blir desto mer uppskattar man blommor, både inne och ute, numera tycker jag att det är roligare att åka till en handelsträdgård än att gå in på Lindex. Håller fullständigt med om TV4, jag försökte verkligen hålla ut till slutet på Wallanderfilmen i onsdags, men tillslut gav jag upp och gick och la mig, segare har jag inte varit med om, att en film som normalt ska var ca 1,40 håller på i nästan tre timmar, går ju inte kolla när man ska upp tidigt dan därpå, jag undrar hur dom egentligen tänker på den kanalen. Uppstekt pannkaka är gott, man ska inte slänga mat i onödan och mjölk brukar hålla några dar efter bäst före datum, så du är absolut inte snål!!

2011-08-07 @ 13:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0