Får man göra så SJ?

Efter en skön dag igår och en vilsam natt steg jag upp 7.30. Gjorde kaffe och en limpmacka och satte mig vid datorn, där jag är fordfarande. Matte tittade in vid åttatiden, då hade han jobbat från fyra. Han kommer tillbaka vid elva då han är ledig några timmar. Antagligen äter han lunch här. Hade tänkt göra en tonfisksallad.

Det första jag hörde när jag vaknade var nyheterna, om den elvaåriga flickan som hade blivit avvisad från tåget i Kumla eftersom hon inte kunde visa att hon hade biljett. Biljetten hade hennes storasyster som var på toaletten. Flickan kunde inte svenska och då blev hon avkastad från tåget. Nu var hon försvunnen. SJ tar väl priset, eller hur?
Inte nog med att dom inte kan hålla tiderna, om nu nån i alla fall vill åka med dom så får dom passa sig, annars blir dom avställda. Bläh!!!!!!Nu hörde jag på radion att en kvinna i Kumla hade förbarmat sig över flickan och tagit hem henne till sig och gett henne mat och en sängplats. Det finns i alla fall mänsklighet nånstans! Tack och lov. Men det hade kunnat sluta illa, det finns ju knäppisar också som kunde ha utnyttjat situationen.

Har beställd en klippning av Isabel denna vecka, när hon har tid. Min frisyr börjar vara vildvuxen. Det är så skönt med kortklippt hår. Bara att tvätta och rufsa om lite, klart! Skulle också behöva lite färg på mina ögonbryn också. Dom är som håret vita. Jag har färgen men kan inte sätta på den. Isabel kan!

Ikväll vet jag inte om jag ska se Tudor eller Wallander på TV. Kanske jag ser Wallander och sen nån dag Tudors på play. Bra med play alltså. Tills man ska betala för det också. Fyran gör ju det fastän den kanalen ska betalas på licensen. Men fyran är den snålaste kanalen jag vet. Tre reklampausar i halvtimmen. Och då menar jag länga pausar. Dom som jobbar där börjar snart skämmas eller dom borde det.

Nu ska jag in i duschen och sen kanske göra nåt nyttigt innan Matte kommer. Ha det så bra, det blir nog en fin dag i dag också. SMHI säger det. Njut av sommaren som är kvar! Hej då!

                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0