Kom vår!

Sov länge idag också. Jag var så trött efter hockeymatchen i går. Vi vann i alla fall efter en hård match. Måste beundra spelarna som orkade hela denna långa strid. Nu är det 1-1 i matcher.

Solen skiner idag och det är ju skönt. Gör en räksoppa till lunch idag. Till middag blir det pytt eller pasta med köttfärssås.  Ska bara kolla hur mycket rester jag har och om det räcker till en pytt innan jag bestämmer mig. Nu är det ju fredag igen och jag ska gå till Ica och handla lite. Sen till Kupan och kolla om nån stol till ett bord jag har. I förrådet har jag ett litet målat träbord. Tror jag kan  det i sovrummet i nya lägenheten, och då behöver jag en stadig stol när jag ska sitta och sy. För jag tänkte sätta symaskinen på det bordet. Ni ser att det rör sig lite i min lilla hjärna.

Ska sticka lite innan lunch och även se Emmerdale. Och ikväll blir det väl det gamla vanliga köret. TV och korsord. Har inte ätit frukost än. Om jag inte räknar bananen jag åt nyss till frukost. Tror jag gör mig en hårdmacka med makrill på och dricker ett glas mjölk.

 Längtar riktigt efter våren nu. Kom snart det gröna! Kom värme och sol! Kom glädje och hopp!

Ha en bra fredag, i morgon är det melodikrysset. Vi hörs! Hej då!
                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0