Det snöar

Det snöar! Va trött jag blir på norrland. 0-gradigt ute och det bara snöar och snöar. Inte blir man gladare av att SAIK fick på nöten i går heller. Det blev 5-4 till Fbk. Såg på FB att många Lulebor var lyckliga över det resultatet. Blir jag förvånad? Knappast. För att återgå till vädret, så är jag glad att snön kommer nu och inte i maj.

Vad göra denna snöiga dag. Ja kanske gå en promenad. Men då måste jag ha lusten att gå ut. Matte kommer på middag, och han får äta falukorv, eventuellt ugnsbakad.

Igår kväll såg jag programmet om hundarna. Många gulliga hundar. En del lite busiga och andra lugna. Har förstått att detta program inte gillas bland dom som förstår sig på hundar. Fast jag tycker att det är bra. Tycker alla skulle få prova på att ha hund innan man får köpa en.

Såg sen "Veckans brott" och kan tycka att Örebro är en mordisk stad. Har hört en del klagomål om att det är så mycket invandrare där. Är det dom som är mördarna? När jag bodde där hade jag många vänner som var invandrare. Hemskt trevliga människor. Om jag skulle åka buss med min barnvagn, och behövde hjälp för att få upp vagnen på bussen, var det aldrig en svensk som lyfte på ändan för att hjälpa mig. Däremot fick man hjälp av nån invandrare.  Alltid! Jag gör inte skillnad på folk och folk. Alla kan göra fel och det beror inte på var man kommer från.

Ikväll ska jag väl se "Blue blood" på fyran. Fick nya Året Runt igår så jag har löst korsord för glatta livet. Ska också kolla tävlingarna i tidningen och skicka in. Det kan löna sig, jag har ju vunnit två gånger. Annars blir det väl stickning och att glo på TV.

I morgon fortsätter hockeyfinalen. SAIK spelar då på hemmaplan och jag hoppas att dom vinner. Nu ska jag sluta med bloggen för idag. Hej då!

                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0