Ännu en valborg

God morgon! Jag är tidigt uppe denna morgon. Väntar med frukost till tio då Birgit kommer för att lösa melodikrysset. Ingen sol denna morgon. Ser ganska molnigt ut. Men det gör inget det är 6 grader i alla fall.

 Hade en tråkig kväll framför TV. Tur att jag hade köpt ÅR så jag hade i alla fall korsord att syssla med. Köpte också en bok, Norah Roberts "Drömspel". Lättläst verkar den vara för att det är stor text. Annars vet jag inte om den är så bra men jag hittade inget annat.
 
Idag ska jag faktiskt dammsuga, Jag lovar! Jag har ju ingen lust att göra nåt nu för tiden. Varför? Tog färdtjänst till Konsum igår för att jag hade så ont i fötterna. Handlade inte så mycket, men ändå blev det 800 kronor att betala. Alltså Konsum är så dyra. Men jag får skylla mig själv som for dit. Tyckte bara att det var så skämmigt att ta färdtjänst till Ica som är närmare.

Matte är ledig idag så jag ska laga både lunch och middag. Det blir tjocka grillkorvar med bröd till lunch och till middag gör jag tunnpannkaka med hjortronsylt och grädde. Ska också göra den förbenade fruktsalladen jag skrev om i går. Så då slipper jag längta nåt mer.

Så var det då den sista april idag och vi firar valborg. Ja, jag håller mig hemma och ser kanske en eld på TV. Räcker så för mig. Tittar också på smarta femteklassare samt Kennedys. Så det går ingen nöd på mig. Nu har Lisa Syrén satt igång på radion med sitt ringprogram. Ska ta mig en banan nu och sen dammsuga. En  skön dag önskar jag er. Hej då!

                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0