Metallsmak, bläh!

Ännu en härlig dag i antågande. Jag blir så glad när jag ser solen. Även fastän jag ska tvätta idag. Det var i går jag skulle tvätta egentligen, men pga mitt läkarbesök och annat, fick jag flytta fram tvätten till idag. Jag har ju inte så mycket kläder så tvätten är viktig för mig. Idag ska jag också ta persiennerna, tvätta dom menar jag.

Jag började med antibiotikat i går och nu har jag en metallsmak i munnen. Måste vara från medicinen. Men jag får försöka skjuta undan den smaken, ska ju bara äta detta i tio dagar, så jag får stå ut.

Nån som har ett boktips? Jag har inget att läsa nu, och det är jobbigt. Får väl gå in på nätet och kolla om jag hittar nåt. Igår kväll såg jag en film från 1959. "I sista minuten" med Cary Grant. Den måste ha varit en höjdare på den tiden. Regissör var Alfred Hitchcock. Boven spelades av James Mason. I alla fall var den lagom mysig och ingen skräck direkt. Efter filmen sängen den sköna.

Idag gör jag nån soppa till lunch och till middag hamburgare a´la Jane. Med rödlök, gurka. sallad och dressing. Gott och inte så onyttigt som man kan tro. Undrar om det är "Himmelblå" på TV ikväll? Såg inte förra veckan, för det var nån film jag inte ville missa. Var det "Lynley" måntro? I så fall är det nog så i kväll också. Matte ska köpa TV-tidningen i dag. Då får jag se.

Hinner nog inte ut nåt idag. Men då får jag vara nyttig istället. I morgon hade jag tänkt gå  och rösta. Då får jag vara nyttig på det sättet. Nu är det bara att plocka fram hink, svamp och trasa. Och ta itu med persiennerna. Ska vara skönt då detta är klart. Matte ska ta fönsterna sen. Han är ju proffs. Hoppas ni har samma härliga väder som jag, och att ni får njuta av det. Jag hör av mig i morgon igen. Hej då!  


Kommentarer
Postat av: Barbro

Boktipps: "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" bra och mycket rolig.

Barbro

2010-09-10 @ 04:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0