Betala och betala

Har vaknat till en regnmulen dag. Sitter här med min kaffekopp och min lingongrova och har nyss varit inne på facebook. Sett kommentarerna om gårdagens hockey. Lulefansen verkar överlyckliga över vinsten. Lule fick ju vinna över SAIK med 5-3, efter en mycket svängig match. Ja, jag vet ju hur det var förra hösten för Luleå hockey och hur det slutade. Ingenting att vara stolt över direkt. Jag är inte orolig.

Det blev mycket TV igår. Såg på tvåan veckans konsert. Dimitri Sjostakovitj symfoni nr 5. Han skrev den 1937 mitt under Stalins hårda regim. Man kan höra att det var hårt när man hör musiken. Många som blev deporterade till Sibirien. Under tiden jag såg detta regnade det jättemycket. Såg också "Mitt i naturen" om vildsvin. Kl. 19.00 på tvåan visade dom "Yellowstone" en brittisk naturserie om världens äldsta nationalpark. Jättebra och intressant. En eloge till alla naturfilmare som låter oss få se detta. Avslutade kvällen med "Morse".

Ska göra en grönsakssoppa till lunch. Till middag gör jag fläskfilé med gräddsås och potatis. Sen måste jag rösta  på eftermiddagen. Åker med Matte till röstlokalen. 

I kväll 19.00 ser jag "Doc Martin" på nian samt "Brothers & sisters" på samma kanal. Det första handlar om en knepig doktor och det andra om en knepig familj. Mycket knep och knåp med andra ord.

I morgon är det dags igen att lämna prover för sprutan på torsdag. Tiden går fort, tyckte det var nyss jag gjorde det. Tog min sista antibiotikatablett i går kväll. Kanske jag slipper känna metallsmaken i munnen nu. Och i morgon ska jag iväg på träning. Hoppas det är bättre väder då. Inte så kul att komma dit blöt. Kan inte gå med rullator och paraply samtidigt. Skulle kanske behövt en oljerock? 

Varför ska jag betala min medicin till två ställen (apotek). Betalar 160 kr/månad till ett apotek. Jag brukar handla på apoteket på nätet. Sist var jag på apoteket "Hjärtat" här i byn och hämtade jag ut antibiotika, kostade 308 kr. Fick i fredags en räkning från Hjärtat och då är jag skyldig dom 945 kronor, och dom vill att jag ska betala 189 kronor av dom denna månad. Dessa 945 är jag också skyldig det andra apoteket, som jag betalar 160 kr till. Är det knepigt eller inte? Bara för att man är fattig verkar det som om man ska betala dubbelt. Jag börjar bli less allt nu. Skulle helst av allt vilja gå i ide för all framtid. Inget roligt se fram emot fastän det är löningsdags i morgon. Kunde man inte få dubbla löner också?

Gnäll och gnäll, och ingen Isabel heller! Tar snart fram saxen och klipper mig själv, och då får det bli som det blir. Har inte råd att betala för en klippning. Och hur ska det gå när dom sänker pensionen med ytterligare 400 kronor? Har jag råd att leva då? Återstår att se. Huvudsaken är väl att regeringen får göra skattesänkningar till sig själva och höginkomsttagarna. Då kan ju jag söka efter mat i deras sopor. Ja just det!

Ha nu en bra söndag! Vi hörs i morgon igen vid soptunnorna! Hej då!  
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0