Melodikrysset på rymmen

Melodikrysset är klart men inte inskickat. När jag var klar med krysset, så försvann det bara. När jag försökte få fram det igen, så står det bara och laddar, och laddar.........

Får försöka senare. Var till Ica igår och handlade. Hade fått ett paket från Isabel med två T-shirts. En vit och en grå, jättesnygga. Det var Isabel som handlat och Matte som betalat. Jag får bara dåligt samvete när jag tänker på, att mina barn ser hur dåligt ställt jag har det. Och snart blir det ännu sämre, när pensionen dras ner ännu en gång. Och jag har det inte allra sämst. Har grannar som måste sluta ha telefon. Vart är detta land på väg? Dom som får skattelättnader nu, får tacka dom som har det sämst ekonomiskt. Alltså dom med små pensioner.

Vädret idag är inte lika soligt, men ändå ganska bra. Ska tvätta persiennerna bredvid balkongdörren idag. Matte ska ju putsa fönstren i morgon, så då ska det vara klart med persienntvätten. Moppade golven igår men får nog dammsuga i morgon.

Började se "Doobidoo" igår kväll. Men jag blev så less se denna perfekta Hans Rosenfeldt. Inget kul var det så jag slog över på fyran, och"Idol". Sen såg jag "Morse". Efter det var det sängen som gällde.

Idag blir det bara lunch med Matte. Jag gör parisare. Vet inte än vad jag ska äta till middag. kanske ett kokt ägg och en hård skinkmacka. Duger bra. Undrar om jag har sett avsnittet i "Morden i Midsomer" som åttan visar i kväll klockan 20. Ska kolla, jag har ju inte sett alla, om än jag sett många. Vill utnyttja dom kanaler som jag inte har efter den sista.

Pratade länge med Isabel i telefon igår kväll. Alec ska börja med dans. Kul, för han älskar det. Han vill ju också spela fotboll, men det får han vänta med tills han är sju. Dom har inte fotboll i Luleå innan dess. Kanske därför dom är så dåliga i serien. Minns att dom var i allsvenskan i början på sjuttotalet. Jag såg dom kvala mot Sandviken på Råsunda då. Men det var då det.

Ja, det var några rader från mig denna dag. Ska försöka komma mig ut en stund idag. Nu ska jag försöka att få fram melodikrysset igen. Ha en bra lördag mina vänner! Hej då!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0