Repar upp och börjar om

Så gott det är med lingongrova med ost på, och sen kaffe till. Mums! Det har jag fikat nu i den soliga morgonen. Måste säga att vi har haft en underbar vecka, med ett härligt varmt och skönt väder. Tala om att livsandarna vaknar.

 Igår tvättade jag persiennerna till bakongdörren. Det tog en himla tid. Dom var verkligen skitiga, jag har ju inte gjort det sen förra hösten. Svampen och vattnet blev alldeles svart. Undrar hur man ser ut i lungorna, för man måste ju andas in allt detta skit som lägger sig på persiennerna. Orkade inte med mer än dörren igår. Kanske jag tar persiennerna till fönstret idag. Det brukar inte vara lika skitigt. Matte ska ju ta fönstren, han är så bra på det. Sen är det bara pelargonerna som ska bort och balkongen är klar för vintern. Jag blir lite ledsen när jag tänker på att sommaren är över för denna gång. Vem vet om man får uppleva en ny sommar.

Såg "Lynley" på TV igår. Även ett program på 4 fakta såg jag. Ett program om akutsjukvård. Sen väntade sängen, den sköna. Jag var ganska trött efter allt tvättnings bestyr. Jag var ju i tvättstugan också. Idag ska jag dammsuga och gå på Ica och handlade lite. Till lunch gör jag pastasoppa och till middag snitzel.

Ser väl "Doobidoo" som vanligt i kväll. Sen har jag inte bestämt mig vad jag ska se mer på TV. Ska i alla fall köpa en ny Året Runt, så då får jag nya korsord. Sen har jag ju stickningen. Igår repade jag upp det jag hade stickat i det blå garnet. Sen började jag om. Så nu stickar jag beddsockor i stället för vanliga sockor. Så mycket roligare.

Kan man ta bort tröskeln till duschrummet. Det är den enda tröskel jag har i min lägenhet. Naturligtvis måste jag titt som tätt slå mina tår i den. Det gör så himla ont. Undrar bara om man kan ta bort den? 

Nu är jag klar för duschen och sen ska jag koka soppa. Brukar se "Emmerdale" på lunchen. Nu börjar jag tro att Emmerdale är mera kriminellt än Midsomer. Ni som ser detta på TV, vet vad jag menar.

 Älvsbyn är väl inte så kriminellt. Lite kvinnomisshandel, lite snattning och sånt. Nåt slagsmål då och då. Nån polis som skjuter ner nån bov, varken det behövs eller inte. Så är det här. Själv är jag mest hemma så jag drabbas inte. Mer än när jag blir mailkapad.

Nu ska ni ha det så bra. I morgon är det melodikrysset. Lös det vet jag! Vi hörs, hej då!       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0