Vintertid

Idag är det bara -1 grad och snön som kom igår är nästan borta. Så blev det med det. Efter middagen såg jag "Från Rise Lark till Candleford" på ettan. En serie precis i min smak. Stickade lite på fuskpolon. Såg sen naturprogrammet på tvåan. Sen blev det fyran och programmet med Tomas di Leva. Såg också "Robbins" på ettan. Ganska tråkigt program. En deckare på ettan trodde jag skulle avsluta TV kvällen. Men tji fick jag, för jag fastnade i några repriser av "The event". Men vad gjorde det, jag fick ju en extra timme att sova på i natt, för vi gick ju över till sommartid.

La upp Mattes byxor i går, men får göra om det idag. Jag hade lagt upp för lite så dom var ändå för långa. Bara att bita i det sura äpplet och göra om. Till lunch idag gör jag potatisbullar och bacon. Till middag äter vi upp köttbullarna med potatismos. Eller kanske vi äter av skinkan, jag griljerade igår. Fast jag har ingen majonäs som jag kan göra legymsallad av. Ingen skinka utan legymsallad, tycker jag. Jag har legymer och grädde men saknar majonäsen. Fåt knata till Ica i morgon och köpa. 

Just nu är det "Mannheimer & Tengby" på radion. Bra musik spelar dom. Dom pratar just nu hur man kan klä ut sig till till Halloween som är idag. Jag tror jag skippar det. Orkar inte springa runt till folk och säga "bus eller godis". Det får vara för mig. 

Har jag lust med nån städning idag. Får se senare på dagen. Just nu känns det inte så. Har fått en inbjudan till julfest med reumatikerna den 12/12. Tror jag går på detta. Var förra året och det var trevligt. Det blir gröt (hm) och skinkmackor. Jag gillar inte gröt, men får hålla för näsan och äta lite. Huvudsaken är att det är trevligt sällskap. Visserligen är det sämsta tiden just före sprutan, men jag får bita ihop så kanske värken blir lindrigare. Tur att jag har färdtjänst som kan hjälpa mig dit och hem. 

Nu ska jag inte tråka ut er längre. Vi får höras i morgon om ni vill. Ha det så bra, hej då!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0