Fina fötter idag

Bara en grad ute idag. Snudd på frost alltså. Matte är i Luleå och gör gatprovet idag. På måndag börjar han köra där. Så då blir jag solo att äta lunch idag. Jag åt en stadig frukost, så jag vet inte om jag orkar med lunchen.

Var på fotvården igår. Det var så skönt att få kortare naglar. Nu kommer fotvården vara stängd till sommaren. Är det nån som bryr sig? Ända fotvården som tar remisser och så stänger dom bara så där. Får förlita mig på min ängel. Får väl ta färdtjänst till Luleå. Eller kan jag lifta med Matte när han ska till jobbet? 

Gav bort ett par Lovikkavantar igår. En frusen herre som kör ett sånt där handikapfordon. Han frös om händerna i trasiga vantar. Säkert lika fattig som jag, så jag gav honom mina vantar. Jag kan ju sticka nya till mig själv. Han blev då jätteglad. Det känns skönt i hjärtat  att få vara snäll.

Idag händer väl inget fastän det är fredag. Det ser grått och tråkigt ut utomhus. Inte längtar jag ut, så det blir stickning och läsning idag. På TV igår såg jag bland annat "Life", ett jättebra program som jag brukar se. Handlade igår om finurliga djur. Allt från späckhuggare till björnar. Om ni inte sett det nån gång, så gör det.

Idag blir det köttbullar, sås och potatis till middag. Ska även koka lite lingonsylt, såg att syltburken håller på att bli tom. Ska också städa duschrummet. Konstigt att det blir så dammigt i ett våtutrymme. Få se om jag orkar städa där. Ska i alla fall försöka, om än kroppen inte vill just nu. Jag känner mig som vädret ser ut idag. 

Ikväll ser jag väl på TV med ett korsord. Har inte bestämt vad jag ska se. Det ger sig när den tiden kommer. Hoppas ni har det bra. Hej då! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0